I forrige uke lanserte Tui (daværende Star Tour) sin nye reklamekampanje for voksenhotellene Sensimar. En av videoene viser et tydelig forelsket, homofilt par der den ene bærer den andre opp av et vakkert, indigoblått Middelhav.
Se filmen her:
Kraftige reaksjoner
Hadde dette vært et heterofilt par, hadde ingen reagert. Reklamen hadde føyd seg pent inn i rekken over andre intetsigende reklamefilmer som viser lykkelige par på ferie. Her tar TUI steget litt lenger, og reaksjonene har ikke uteblitt.
Kjærligheten seiret
Selskapet er med rette stolte av kampanjen. -Vi var veldig spente da vi lanserte filmen, og vi satt klistret til Facebook for å følge med. Dessverre fikk vi en del negative kommentarer i begynnelsen, men det gikk ikke lang tid før de positive kommentarene overskygget de negative. Kjærligheten seiret. Flere av de som ytret sterke, negative meninger har nå valgt å slette innleggene sine selv, og bare det er jo en liten seier, sier Aspengren.

Vi følger etter
FAKTA
Filmen er spilt inn på Sensimar Imperial Resort på Rhodos, og er et ledd i en større kampanje. Første del av kampanjen viste et heterofilt par på ferie og neste viser en mor og datter på ferie. Felles for filmene er at menneskene står i relasjon til hverandre også i virkeligheten også, slik at følelsene vi ser er ekte.

Oppdragsgivere: Aftenposten, VG, Egmont Publishing, med flere.
Favorittsted: Verdens vakreste by Venezia. Estetikken treffer meg midt i hjertet hver gang, og jeg elsker å bare gå rundt, helst om høsten, og snuse inn lukten av fuktig treverk til lyden av de skvulpende, melketurkise kanalene.
Beste reiseminne: Å stå ansikt til ansikt med fjellgorillaene i Bwindi Impenetrable Forest i Uganda.
Verste reiseminne: En reise til Marokko da jeg først ble frastjålet passet, og så havnet i rettsak etter å ha kjørt på en jente som brakk benet. Grøss og gru.
[email protected]